"El principi (arkhé) de totes les coses és l'indetermintat àpeiron. Ara bé, allà mateix on hi ha generació per a les coses, allà es produeix també la destrucció, segons la necessitat; en efecte, paguen les culpes unes a d'altres i la reparació de la injustícia, segons l'ordre del temps".
Text d'Anaximandre de Milet(611-546 aC)
Idees principals
Anaximandre de Milet va transmetre una idea diferent sobre l'ordre del cosmos, del tot. Considerava que la causa de qualsevol cosa és aquella mateixa cosa. Per tant, qualsevol principi és l'element principal de la causa del començament i del final. És a dir, la mort i el naixement venen donats per la mateixa causa.
Títol: L'etern retorn
Comentari Anaximandre basa la seva teoria en un principi abstracte que l'anomena àpeiron. No és més que un fons indeterminat d'on surt tot. Els éssers vius neixen d'un principi etern, que és l'àpeiron. La idea principal d'aquest concepte és l'etern retorn, es repeteix el mateix infinites vegades: tot sorgeix a l'àpeiron, tot torna a l'àpeiron. Gràcies a l'àpeiron es dissolen les injustícies, ja que es produeix una lluita de contraris entre la injusticia i la justícia, el ser i no ser. Aquesta lluita és contínua, però sempre arriba a l'estat inicial. L'autor basa aquesta idea com a causa d'equilibrar el desorde i establir un nou ordre tant en la natura com en la raó.
Comparació
Anaxímandre va ser discípul del primer filòsof reconegut: Tales de Milet. Ambdós, defensen la idea d'un sol principi. Per una banda, Tales afirma que l'aigua és el principi de tot, l'element principal que consitueix totes les coses, l'aigua és vida. Mentre que Anaximandre intenta explicar l'ordre del cosmos amb la seva teoria sobre l'àpeiron.

Text d'Anaximandre de Milet(611-546 aC)
Idees principals
Anaximandre de Milet va transmetre una idea diferent sobre l'ordre del cosmos, del tot. Considerava que la causa de qualsevol cosa és aquella mateixa cosa. Per tant, qualsevol principi és l'element principal de la causa del començament i del final. És a dir, la mort i el naixement venen donats per la mateixa causa.
Títol: L'etern retorn
Comentari Anaximandre basa la seva teoria en un principi abstracte que l'anomena àpeiron. No és més que un fons indeterminat d'on surt tot. Els éssers vius neixen d'un principi etern, que és l'àpeiron. La idea principal d'aquest concepte és l'etern retorn, es repeteix el mateix infinites vegades: tot sorgeix a l'àpeiron, tot torna a l'àpeiron. Gràcies a l'àpeiron es dissolen les injustícies, ja que es produeix una lluita de contraris entre la injusticia i la justícia, el ser i no ser. Aquesta lluita és contínua, però sempre arriba a l'estat inicial. L'autor basa aquesta idea com a causa d'equilibrar el desorde i establir un nou ordre tant en la natura com en la raó.
Comparació
Anaxímandre va ser discípul del primer filòsof reconegut: Tales de Milet. Ambdós, defensen la idea d'un sol principi. Per una banda, Tales afirma que l'aigua és el principi de tot, l'element principal que consitueix totes les coses, l'aigua és vida. Mentre que Anaximandre intenta explicar l'ordre del cosmos amb la seva teoria sobre l'àpeiron.

(LA LLUITA DE CONTRARIS)